Un Ferrari i-a fost furat unui român stabilit în Brazilia. Mașina a fost găsită abia acum, abandonată într-o parcare, acolo unde ruginește de ani buni. Bărbatul a murit în urmă cu șase ani, iar fiul său a încercat, fără succes, să recupereze supercarul clasic.
Un Ferrari Dino 208 GT4, care a văzut lumina zilei în 1975, a fost achiziționat, în 1985, de un român stabilit în Brazilia. Ferry Lazăr a rămas fără supercar-ul galben în anul 2004. De atunci, mașina ruginește, și în zilele noastre, într-un cimitir de mașini. Este – scrie Gândul.ro – singurul exemplar înregistrat în Brazilia fabricat în 1975. Mașina nu poate fi vândută nici măcar pe bucăți.
Bruno Danilo Richter Lazăr este fiul celui care a condus vehiculul ultra-rar în statul latino-american. Mașina este una dintre puținele amintiri rămase de la tatăl său, care s-a stins din viață în 2014. Omul de afaceri în vârstă de 34 de ani încă mai visează să recupereze automobilul care i-a aparținut părintelui său.
Ferry Lazăr se născuse în România, dar, la scurt timp după cel de-al Doilea Război Mondial, a emigrat în Brazilia alături de familia sa de origine evreiască.
Tânărul Bruno își amintește că tatăl său l-a dus la o plimbare pe Avenida Paulista din Sao Paolo, în urmă cu mai bine de 20 de ani. Supercarul italian era atunci albastru.
„A fost ultima dată când am văzut mașina mișcându-se, practic nouă, cu totul funcțional”, povestește Bruno pentru uol.com.br.
Potrivit informațiilor furnizate de Poliția Civilă din Brazilia, în 2002, Ferry Lazăr a dus Ferrari-ul la un service. Când s-a întors să recupereze mașina, era lacătul pus pe porțile service-ului, iar supercarul lui dispăruse. Nu e deloc surprinzător într-o țară în care rata infracționalității nu este neglijabilă.
Bruno a aflat de curând de soarta bătrânului Ferrari. Acum este galben și a fost abandonat de ani buni într-un cimitir de mașini. Fotografiile arată caroseria distrusă, mâncată de rugină. Lazăr junior speră să-l recupereze, să-l repare, să-l vândă și să doneze banii încasați. Tânărul dorește să păstreze doar volanul ca amintire de la tatăl său. Un Ferrari Dino 208 GT4 valorează, la această oră, în funcție de starea automobilului, între 35.000 și 85.000 de euro.